نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی نقض مکرر شرایط آتشبس توسط دشمن آمریکایی، تنگه هرمز تا اطلاع ثانوی مسدود میشود.
عملیات بامداد جمعه ۱۸ اردیبهشتماه بیش از یک اقدام دفاعی، نمایش قدرتمند اراده و توان ایران برای کنترل تنگه هرمز و تغییر قواعد بازی بود.